Personligt mobilskal gratis

Det finns reklam om att man på olika hemsidor kan designa sina egna mobilskal så dom blir personliga. Det är säkert bra att den möjligheten finns för den som vill. 

Jag har under en tid känt att jag är så less på mitt mobilskal. Men egentligen så är det inget fel på det, förutom att färgen inte alls är densamma som när jag köpte skalet för lite drygt 1,5 år sen. Köpte det i oktober 2013. 

Jag kom då på att ta fram min kreativa sida och "designa" en egen baksida. Det fiffiga med just min baksida är att den är löstagbar. Så jag kan välja själv vilken baksida jag ska ha. Visst blir det inte samma sak som ett skal man designar på internet. Men det blev enligt mig skitsnyggt och kostade dessutom inte ett öre. Eller ja, vissa ören kostar det, eftersom materialet vid något tillfälle har köpts in. 

Om du också vill pyssla på samma sätt, gör såhär: 

Du behöver ha ett genomskinligt skal! 

Klipp ut en bit papper som du ska ha som baksida. Baksidan ska täcka hela mobilen. 

När du fått fram rätt storlek, får du skära ut där det ska vara hål. Tillexempel vid mobilkameran. Annars måste du ta bort det fina pysslet varje gång du ska ta kort. 

När baksidan är färdigklippt i rätt storlek och diverse annat som man kan behöva klippa till, är det dags för att dekorera. Det går bra med klistermärken, tidningspapper, foton. Allt går, men det ska helst vara ganska platt. 

Limma fast det och låt torka. 

Om det behövs, lägg baksidan i press efter att limmet har torkat. (Min baksida blev böjd av limmet, så den ligger pressad under några böcker över natten). 

KLART! 


Även fast baksidan inte är så vattentålig och annat, så blev det riktigt snyggt. Inte alls så tråkigt som förut. Och dessutom är det ju ingen som har en likadan baksida som mig. 😃 

Idag var det förövrigt första dagen i skolan efter operationen. Jag är rätt sliten men det är skönt att vara tillbaka i vardagen igen. Jag verkar inte heller ha missat särskilt mycket i skolan, men det lär jag få veta mer om under veckan. Jag är trött så orkar tyvärr inte skriva om skolan. Men jag hade iallafall bara spanska och fotografisk bild idag. Kanske skriver imorgon mer om idag. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: