Norrskensjakt

Har suttit uppe ikväll för att det ju går rykten om att det även ikväll ska vara norrsken. Men nu är jag så trött så ger nog upp. Det är bara att hålla tummarna för att jag vaknar inatt om det skulle vara norrsken. 

Idag har jag börjat skriva på ett blogginlägg som troligen kommer publiceras inom de närmaste dagarna. 

På Facebook finns det mesta. Bland annat är jag med i olika grupper som går ut på att man ska länka till sin blogg. Jag ser till min stora fasa att det på ett inlägg står hur man går ner i vikt på ett x antal dagar. Jag tänker inte peka ut någon specifik blogg. Det finns säkert fler bloggar där det står samma sak. Men med tanke på att det till och med på bloggar står hur man går ner i vikt snabbt är det inte konstigt om människor mår dåligt över att deras kropp inte passar idealen. Naturligtvis är det bra att det finns tips hur man går ner i vikt om man nu faktiskt har behov av det. Men tyvärr är det alltför många som är normalviktiga som får en helt annan bild av vad som är "rätt" när idealen finns överallt. 

Nu tänker jag sova så jag orkar inte skriva mer om detta nu. Men troligen hamnar skönhetsideal med på listan jag har för tillfället över saker jag ska blogga om. Så det kommer mer om det.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: