Hektisk dag

Idag har det varit en hektisk dag. Mycket tårar och nervositet. Men jag hoppas verkligen att jag ska kunna släppa all oro imorgon. Klart det kommer vara nervöst före. Men efter operationen hoppas jag verkligen att jag ändå ska vara någorlunda på benen. Denna dag har tagit på min energi så nu ska jag försöka sova så gott det går. 

Först åkte vi med jumbolansen halv åtta i morse så det blev en tidig morgon. Väl framme i Uppsala gick vi fel och visste inte att vi skulle vara på mottagningen först och sen avdelningen. Vi gick till avdelningen först. Vi fick lämna av våra grejer eftersom vi hade en del saker med oss. Så därför kunde inte Lille Kanin vara med idag. 

Dagen har bestått av en massa samtal med olika läkare och jag har bölat. Detta är väldigt psykiskt jobbigt. Hur jag ska kunna sova med alla dessa tankar i huvudet vet inte jag. 

När vi var uppe på avdelningen var det ganska tråkigt och tiden gick långsamt. Och jag har lärt mig att man inte ska leka superhjälte på sjukhuset. De skulle sätta i en kanyl i armen och frågade om jag ville ha embla på. Men jag trodde att det inte skulle kännas så jag avböjde. Dock var detta för mig värre än blodprov så jag fick ångest, men försökte att tänka på något bra istället. Jag hade otur och blodkärlet sprack så nu är jag väldigt öm i armen. Så det var ganska jobbigt innan de var klara med kanylen. Sen sved det som bara den efteråt så det var jobbigt att röra armen. Men nu är det lite bättre. Det var för jobbigt att vara enarmad. 

När det var dags för dusch är en helt annan historia. Jag var tvungen att ha armen i en plastpåse eftersom de satt in kanylen. Jag kan säga att jag inte gillar kanyler. Dom svider!!! Så jag fick duscha med en speciell tvål och schampo två gånger. Detta med inplastad arm och bara en arm jag orkade använda. Men tillslut var jag färdigduschad. Jag är inte ens opererad än och jag känner mig redan handikappad. 

Det är väl inte så mycket mer att skriva nu. Jag måste nog försöka sova. Vi hörs! 

Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: