Reflektion över forna tider

Sitter just nu på bussen på väg till skolan. Börjar kl. 11 som vanligt på torsdagar.

Men kom och tänka på en sak.

Jag har ingen vidare kontakt med jämnåriga som bor i Deje. Det finns säkert många orsaker till varför jag valde bort kompisar. När jag var liten lekte jag med typ alla i klassen och sen slutade jag helt enkelt va med dom. Och ingen av dom har gjort något fel. Det var jag som ändå valde bort dom.

Och fick den här tanken på hur mitt liv skulle sett ut om jag faktiskt hade haft kontakten med dom idag. Jag vet att man inte ska tänka så för man gör dom val man gör.

Men kan inte låta bli att tänka på om jag hade varit den person jag är idag som klarar av grupptryck väldigt bra. Hade jag ändå vara den Elin jag är idag som jag är stolt över? Eller hade jag varit en helt annan person?

Troligtvis hade jag inte varit samma person. Men det behöver inte innebära att det isåfall hade varit något negativt. Det kunde lika gärna ha inneburit något positivt. Men jag hade antagligen varit en annan person.

Ganska intressant att tänka på och reflektera över. Men nu ska jag snart av bussen!
1 Cassandra:

skriven

​fin blogg du har! kolla gärna in min nystartade blogg : http://nouw.com/FotobyCassie kram! ​

Svar: Jag ska ta mig en titt! :)
Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: