Morgontankar på kvällen

Jag brukar alltid få helt konstiga tankar ibland på bussen som oftast är frågor om hur saker fungerar. Tänkte nu dela med mig av tanken jag fick imorse. Har dock typ glömt allt från NO-lektionerna i högstadiet så vet inte ens om jag har rätt.
Men iallafall så lärde jag mig att egentligen så är allt uppbyggt av atomer. Så långt hänger nog alla med. Och om jag fattat hela grejen rätt, så det vi skulle kalla luft, är egentligen inte luft. Utan det är som jag fattat det och ser det som ett slags rutnät. Och om jag tillexempel sparkar iväg en boll, ser ju vi att den far i väg i luften. Men egentligen så flyger den aldrig. Utan den rullar hela tiden igenom det här nätet så runtom bollen, är det ett nät. Och det är ett nät av atomer typ. Det är väldigt svårt att förklara.

Tanken är egentligen inte att du som läser ska fatta. Är mest för min egen del kul att lägga ut det här. Kanske är det någon som hänger med i min fråga och faktiskt kan mer??

Så under tiden bollen är i luften är den typ som i en tunnel, och runtomkring är nätet. Hittade en bild som liknar ganska bra min bild av det.



Dock är det i min hjärna inte regnbågsfärgat, utan svartvitt. Och som jag tänker mig så skulle bollen vara så den precis tar sig fram. Det är så jag menar. Om du nu inte redan tappat bort dig.

Och har jag fattat grejen rätt så är allt som ett rutnät. Och färger finns inte, utan det är bara att vissa grejsimojer tar åt sig olika ljus och bildar färger. (Med min svenska förstår jag om det inte gick så bra i NO).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: