Sluta gnäll och gå och rösta istället

På söndag är det dags för val till EU. Det är som vanligt många olika kampanjer för att rätt parti ska vinna. Något jag dock reagerar på är svenskarnas hat mot SD. Det är inte så att jag gillar deras parti, men demokrati går ut på att alla ska få framföra sin åsikt. Innan jag fortsätter så delar jag med mig av denna artikel från expressen. 
 
 
 
Detta är bara en av många saker jag sett på internet. Visst, det är bra tycker jag om folk inte tycker om SD. Men jag tycker att det har gått för långt. 
 
Säg att du nu inte gillar Moderaterna, eller tillexempel Socialdemokraterna. Skulle du då ställa dig på ett torg och skrika åt partiledaren? Skulle du riva sönder deras reklamblad? 
Förmodligen skulle du inte bry dig. Du skulle rösta på det parti du vill ska vinna. Och det är hit jag vill komma. Man behöver inte tycka om alla partier, och tur är väl det. Då skulle valet bli svårt. Men nu är det så att SD råkar vara ett parti som står för främlingsfientlighet. Istället för att folk röstar ut dem, står de och skriker på torg åt dem. Det hände nyligen i Karlstad. 
 
Det finns tydligen någon slags kampanj på sociala medier som går ut på att förstöra SD:s reklamblad och sedan skicka tillbaka det till SD. På vilket sätt hjälper detta att få ut SD ur regeringen, eller vad som nu är tanken?
Partier som SD kommer ändå alltid att finnas, även om SD skulle försvinna. Och dessutom har alla rätt till en demokratisk åsikt. 
 
Det låter säkert nu som jag är för SD, men det är jag inte. Anledningen varför jag skriver detta, är helt enkelt för att jag vill skriva min åsikt om det hela. 
 
Nej, jag tänker gå och rösta på ett annat parti, istället för posttramset. Det hjälper inte ett piss att använda det som toapapper eller klänning till Conchita. Det hjälper tyvärr inte till fler röster på andra partier. 
 
Även om man nu inte vet vad man ska rösta på, så kan man ändå rösta blankt istället för att skicka brev på posten. Röstar du blankt, minskar ändå procenten på SD. 
 
Nu har jag sagt mitt, på samma sätt som alla andra får säga sitt. 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: