Fyra jobb jag har haft

Då är vi inne på första punkten i fyralistan. Beklagar om det blir många blogglistor, men just på sommaren tycker i alla fall jag att blogglistor är perfekta, just för att de är enkla att fylla i, och man får ändå vet lite mer om personen som bloggar. 
 
Idag är det då fyra jobb jag har haft som jag ska blogga om.
 
* Tidningsbud
 
Har jobbat som tidningsbud i två omgångar. Först för speedyj och sen för svensk direktreklam. Funkade för att få in extrapengar, men med tanke på hur mycket slit det var så var det inte så mycket betalt, men samtidigt kan man kanske inte begära så mycket när man inte är så gammal. Är ju i alla fall en merit.
 
* Kaninuppfödare
 
Hade kaninuppfödare en kort period, om det nu räknas.
 
* Ung konfirmandledare
 
Jag är för tillfället ung konfirmandledare. Jag kommer dock inte få några pengar för det, eftersom jag är över 18 och då är man för gammal för att kunna tjäna pengar. Men det är så roligt ändå. Det är så mycket som man lär sig som man har användning för senare i livet. Så om man får chansen att vara ung konfirmandledare så rekommenderar jag verkligen att man ska ta chansen och prova. Detta är en väldigt bra merit skulle jag vilja påstå, då det ju faktiskt handlar om kontakt med människor och man får lära sig väldigt mycket nödvändigt.
 
* Kassör
 
Jobbar ju på Hjärtegåvan ibland och står i kassan. Helt frivilligt arbete, men man får verkligen så mycket tillbaka.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: