Matteskola och skaparverkstad

Idag har jag varit i Karlstad och haft matteskola igen som jag har varje lördag om jag inte skrivit det tidigare. Det är rätt bra eftersom jag inte behöver jobba med matten så mycket hemma, utan får oftast matten gjord när jag går på mattestöd på fredagmorgon och även på lördagar. Det är också bra för att man kan få den hjälp man behöver. Inte alltid så kul att va i skolan på lördagar, men jag riskerar att få F i matte. Det är ingenting jag tänker dölja, för det är sanningen. Men på grund av det så går jag i matteskola på lördagarna. Men det är ju inte många gånger kvar, och skolan är snart slut så det får gå. Dessutom är det ju bra att jag får hjälp. Men nästa vecka är jag ledig för då ska jag på golfkurs. 
 
När matteskolan var slut hämtade mamma mig och innan vi åkte hem åkte vi förbi kyrkan som hade en må-bra dag. Där hade de en skaparverkstad där jag slipade porslin. Vet egentligen inte vad det skulle bli, men dom blev fina ändå. Här är mästerverkena:
 Man kan göra mycket med gammalt porslin. Gäller bara att vara kreativ. 
 
Kan förövrigt tillägga att det är riktigt fint väder dag. Kunde gå ut utan jacka för första gången idag. Härligt! 
 
Ha en fortsatt trevlig kväll!
 
Härligt väder, och vårig trädgård!
1 ♣ Ida - Hon som föddes med LKG:

skriven

jag har också extra hjälp i matte :) men jag har bara på torsdagseftermiddagarna.

Svar: Jaha, jag kunde fått på torsdagarna, men jag valde lördagarna för det kändes ändå bättre, för annars slutar inte skoldagen förrän klockan 20 och kommer hem vid typ 21 då och det kände jag inte för.
Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: