Elin hissar och dissar!

Idag får det bli en hiss och diss. Dagens diss har jag velat dissa länge men nu äntligen har jag kommit till skott. Dagens hiss får nog bli att jag hann klart med bilderna jag ska visa in och lämna in på fotoredovisningen imorgon. Det var nätt och jämt att jag inte hann klart trots att jag verkligen lagt ner mig och fotat hur mycket som helst. Så får bli en hiss på det!
Så var det dags för dagens diss. Och dagens diss handlar om att sprita händerna efter maten. Detta beteende är något jag stör mig på och har gjort ända sen jag började gymnasiet. Alltså lite drygt 2,5 år. Jag stör mig mer på att elevers handspritande än långa matköer som är ett ständigt problem på Sundsta.
 
Jag kan finna mig i att man spritar händerna när man går in i matsalen för det är ju ganska logiskt att man gör. Men det som stör mig är att många spritar händerna även när dom går UT UR matsalen! Jag stör mig så mycket på det så jag håller på att explodera inombords när någon gör så. Man bara gör inte så! Kan inte riktigt förklara varför men det är något inom mig som helt enkelt är programmerat att man inte gör så. Okej om man tvättar händerna eller torkar av sig om man är kladdig, men handsprit dödar ju bara bakterier, det tar inte bort kladd!!! Och hatar dessutom stanken av handspriten så dubbelusch!!!! Har försökt under dessa åren att ignorera detta eftersom om folk vill sprita händerna efter maten. Men jag kan verkligen inte ignorera det när jag ser det, och kan störa mig på det resten av dagen. Så irriterande på maximal nivå!!!!! Så det får grovt bli dagens diss!!!
1 Anonym:

skriven

Herregud är du seriös?! vad är det som är så farligt med att sprita sina händer efter att man har ätit mat i en matsal? Det är ju inte så att folk "tvättar" händerna med handsprit utan folk vill väl bara känna sig fräscha.

Svar: Japp! Är alltid seriös förutom när jag skämtar! 😃😜
Elin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: