Linus Svenning

Såg ett rätt gammalt inlägg på Linus Svennings Facebooksida. Och det gjorde mig faktiskt ganska upprörd. Eller snarare, kommentarerna gjorde mig upprörd. Och egentligen borde jag inte vara upprörd. Det är ju inte mig det gäller. Men nu hade iallafall jag tänkt att skriva min syn på saken.

Linus hade skrivit ett inlägg att han hade fått lämnat en spelning i Torsåker väldigt tidigt. Detta på grund av att det hade varit fyllon som hade börjat pussa på honom, ta på honom osv.

Det är helt sjukt att man som kändis inte längre verkar räknas som medmänniska. Nu var detta i och för sig fulla människor så förhoppningsvis gjorde de bara detta för att de hade fått för mycket i sig. Men förtydligar också att det inte ger dom rätten att bete sig hur de vill.

Så i allmänhet är det som att man inte längre klassificeras som en vanlig människa när man blir känd. Och jag vet att det är så samhället ser ut, men det är så fel att det blir så. Dom är ju liksom som vem som helst när de inte är i rampljuset. Den enda skillnaden är att de valt ett annorlunda yrke. Och ska de då behöva utstå ett och annat bara för deras val av yrke?

Skrev somsagt förut att det är en del av deras yrke att dra till sig uppmärksamhet. Men jag tycker inte att det är en del av deras yrke att de ska behöva stå ut med pussar m.m från fulla fans. Hur skulle du känna dig om en helt random person kom fram till dig och började pussa dig, ta på dig osv? Förmodligen skulle det inte alls kännas bra. Så varför är det okej att bete sig så mot kändisar, som faktiskt är vanliga människor?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: