Disneys skönhetsideal

Kom in på en sida via Facebook där jag fick se dessa bilder på några utav disneys olika prinsessor. Inte undra på att skönhetsidealen ser ut som de gör. Speciellt inte om det till och med finns i barnfilmer. Ja, jag vet att det här inte är någon nyhet, men nu när jag såg det tänkte jag passa på att faktiskt skriva om det lite grann.
 
Här är iallafall bilderna jag såg. Det är bilder på hur prinsessorna ser ut i disney, och hur de skulle se ut i verkligheten med verkliga mått. Egentligen är det helt sjukt!
 
ARIEL
 
                                                      
 
 
 
 
ELSA
                                                   
 
 
 
BELLE
                                                   
 
JASMINE
                                                   
 
POCAHONTAS
                                                   
 
TÖRNROSA
                                                   
 
 
Bilderna är tagna från 
http://allviralpost.net/checkout-top-6-disney/  

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: