Dag 3 - Mitt drömresemål





Mitt drömresemål no. 1 är Bolivia. Detta är lite märkligt säkert, då det ju inte finns något hav. Men pengarna som samlas in på Hjärtegåvan går till barn i Bolivia, och ju mer jag får veta och höras berätta om Bolivia, ju mer vill jag dit. Har sett bilder därifrån, och landskapet är helt fantastiskt som det verkar. Det verkar heller inte finnas tid på samma sätt som i Sverige, utan folk kommer när de kommer. Bussarna likaså. Visst, finns fattigdom och sånna tråkigheter, men det gör det nästan mer lockande. Tror att det kan vara nyttigt att få se hur andra kulturer fungerar och så vidare. Tror att man inte uppskattar hur bra man har det i Sverige, även fast det finns mycket här med som är lite bak och fram. Vill ut och se mig i världen, och Bolivia är den stora drömmen. Men även Frankrike står högt upp på listan.

(Bilder från Google)




Detta är på ett sätt coolt. Lite osäker men tror det är en slags öken av något slag som finns i Bolivia.



Titikakasjön (stavning).

Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag gillar naturen där så mycket, men den är så vacker, och det är verkligen ett fotograferingsland. Men allt är säkert inte bara bra i landet. Men som jag skrivit ovan så är det bra att få uppleva det också. Om jag kommer dit nån gång, vilker jag verkligen hoppas, så får jag se om jag har samma syn och åsikt då som nu. Hoppas dock att den ändras, så man får ut något av det.

Har längtat tills dag 3 på blogglistan skulle komma, så jag kunde skriva om Bolivia.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: