Gallras ut - om du är för ful

Såg på Aftonbladet att det finns ett program på SVT som jag inte riktigt förstår mig på. Programmet jag pratar om är Kärlekskoden. Här är artikeln om programmet:








Hittade också en artikeln där Jan - Olov Andersson hade skrivit sin åsikt om det hela. Här är den:








Min åsikt är att det här är ett väldigt underligt program. Jag har inte sett det själv men det är inget program man lockas av att se efter den här artikeln. Det hör inte riktigt till min åsikt om människovärde.

I det här fallet tar jag hänsyn till att tidningar har en viss förmåga att överdriva så man får ta saker med en nypa salt i tidningarnas värld. Vet heller inte hur mycket allvar det är i den här serien som artikeln nu påstår.

Men jag tycker att det ändå är ett väldigt konstigt program. Där blir man som deltagare bedömd efter olika saker som isåfall skulle innebära att man är fertil och att man skulle framstå som en "bra" människa om man nu hade en viss gångstil eller andra faktorer. Är det verkligen det som avgör om man är rätt partner för någon? Det finns ju visserligen de som bryr sig ganska mycket om det yttre och att det kanske även är viktigt hur deras eventuella partner skulle se ut.

Hur är det då med personligheten? Kan verkligen forskning om utseende och annat ytligt ting avgöra om det är "rätt" partner om inte även insidan studeras?

Vet somsagt inte hur seriöst det här tv-programmet är, men jag tog ändå med den här artikeln just för att det är inte bara en engångsföreteelse. Sånt här som i mina ögon är skit, finns överallt och det blir bara mer och mer. Den största faktorn som påverkar oss omedvetet är media. Det är så lätt att glömma bort att man är viktig som man är. Det är viktigt att man är sig själv. Hur skulle världen annars vara om alla försökte kopiera varandra?




Och det är lite på den nivån tv-programmet är. Att inte vara okej som man är. Att inte vara viktig. Det är för mig ett väldigt konstigt "hitta-kärleken-program".

Skulle du vilja gallras ut om du är för ful?




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: