Faktalista om mig

Här kommer en faktalista om mig.

1. Vem är din bästa vän? Emmy

2. Vilket är ditt favoritnummer? 5. Det är en fin siffra.

3. Vad var det senaste du åt? Fil och icas fruktmüsli. Smörgås med skinka.

4. Om du var en krita, vilken i färg skulle du vara då? Grön.

5. Hur är vädret just nu? Senast jag kollade var det soligt och ganska varmt.

6. Vem var den senaste personen du pratade med i telefon? Mamma

7. Favorit TV-program? Friends!

8. Har du några syskon? En lillebror

9. Längd? Typ 1,60 m tror jag. Längesen jag mätte mig.

10. Hårfärg? Mörkblond

11. Ögonfärg? Blågröna

12. Använder du kontaktlinser? Nej

13. Favorithögtid? Svårt. Varje högtid har sin egen charm. Men julen är nog bäst. Det var den man gillade mest när man var liten.

14. Favoritmånad? Vet inte om jag har någon. Men februari kanske eftersom jag fyller år då.

15. Har du gråtit någon gång utan någon anledning? Ja. Ganska många gånger.

16. Vilken var den sensate filmen du såg? The hobbit - A unexpected journey

17. Favoritdag på året? Min födelsedag kanske.

18. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)? Nja, bara om det räknas med den tid det tar att falla till marken. Annars nej.

19. Choklad eller vanilj? Vanilj

20. Har du tattueringar? Nej

21. Vad lyssnar du på just nu? Ljudet från diskmaskinen.

22. Vilka böcker läser du just nu? Som den bokmal jag är så läser jag just nu en massa böcker som jag aldrig hinner läsa ur innan jag börjar med nästa. Men nu läser jag Jonas Helgessons bok Ett CP-bra liv.

23. Piercingar? Ja. Hål i öronen.

24. Ditt favoritfotbollslag? Inte insatt i fotboll....

25. Vad gör du just nu? Svarar på den här listan och sen ska jag sova så jag är pigg imorgon.

26. Smöriga, naturella eller saltade popcorn? Sånna man får på bio.

27. Hundar eller katter? Alla djur är bra. Men hund isåfall.

28. Favoritblomma? Jag vet inte riktigt. Skogstjärna kanske. Den är fin.

29. Har du blivit påkommen göra något du inte får göra? Har säkert hänt.

30. Har du en bästa kompis i det motsatta könet? Ja.

31. Vem vill du träffa just nu? För tillfället ingen speciell.

32. Är du fortfarande vän med folk från skolan? Går ju fortfarande i skolan. Är vän med mina nuvarande klasskompisar och träffar fortfarande mina gamla klasskompisar på samhället och bussen och så.

33. Har du någon gång skjutit med en pistol? Ja, en luftpistol.

34. Gillar du att flyga med flygplan? Tja, inget jag nog bör göra med radiostyrda flygplan. Kan inte riktigt styra sånna saker... Men flyger gör jag gärna med dem ändå. Pappersflygplan är roliga också.

35. Höger eller vänster-hänt? Höger mest, men är dubbelhänt.

36. Hur många kuddar sover du med? Två.

37. Saknar du någon? Inte för tillfället.
38. Lyssnar du på radio? Ibland.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: