Ellen, Sorken och hemligheten

Idag har jag haft en riktigt rolig skoldag. Den bestod bland annat av filminspelning. Vi började med att vi skulle filma på en stadsbuss. Och det bästa var att vi fick filma på den första bussen som vi frågade. Det var ju bra eftersom vi behövde all tid som var möjlig att få. Jag kan säga att det var nog första och sista gången som jag satt på ett bussgolv och filmade. Men kul var det iallafall. Det tyckte även en tant som satt närmast oss.
Jag sa: Jag känner mig så fånig som sitter på golvet.
Tanten: Nej, snälla fortsätt. Det är så roligt att titta på.
 
Ja, det är väl tur att någon tyckte att filmen verkade rolig haha. 
 
När vi var klara med busscenerna, som tog sin lilla tid eftersom det var så svårt att filma när bussen åkte i gupp osv, så gick vi av och filmade lite på Södra Kroppkärr. Det tog också sin lilla tid, då det var ganska mycket trafik där med, som gjorde det lite svårt att filma. Det tog lite längre tid än vad vi planerat, så vi bestämde oss för att åka hem, och fortsätta filma på onsdag. Och då får det bli nog ta och bli färdigt, eftersom vi ska redigera på fredag, och det är inte så många veckor kvar innan vi ska vara på Arenan i Karlstad och visa upp filmen för dagisbarn. 
 
Just det! Jag har ju glömt att berätta vad filmen handlar om. Det kan jag ju berätta också. 
 
Vi har läst en bok som heter Ellen, Sorken och hemligheten. Det är en barnbok, som dagisbarnen också har läst. Det är meningen att vi skulle få inspiration ifrån boken till att göra en egen barnfilm. Min grupp valde att välja en scen ifrån boken, men gav den också en egen touch så att säga. 
 
Filmens handling: 
 
Ellen och Sorken är 17 år och åker buss genom att hänga upp och ner. Deras kompis Johannes frågar vad de håller på med, och efter ett tag berättar de vad de gör, och varför dom gör det. De berättar att när dom var tio år så träffade de en tant som hette Nelle, och hon var tio år i huvudet. Nelle sa att hon visste hur hon kunde hjälpa Ellen och Sorken att aldrig bli vuxna. 
 
I filmen får man veta svaret på hur man alltid kommer att vara tio år. 
 
Men mer än så säger jag inte. Tack och hej!
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: