Lugnt hus på fredagkväll

Nu sitter jag i köket och har nyss ätit kvällsmat med pappa. Övriga familjen är inte hemma, de har andra aktiviteter såhär på fredagkväll. Tänkte blogga lite innan Ensam hemma 3 börjar klockan 20:00

Idag har jag haft 3 prov istället för 4. Det skulle vara genomgång så då fick jag vänta med historiaprovet. Satsar på att få göra det på tisdag istället. Men svenskaprovet gick rätt så bra, kunde inte allt, men gjorde så gott jag kunde iallafall. Sen hade jag matteprov och det gick förvånansvärt bra. Fick 5 poäng vilket innebär att jag fick rätt på de uppgifter jag gjorde. Förstod inte allt.

Sen var det det fruktade kemiprovet som jag varit orolig för länge, ja, mer eller mindre sen 7:an för att jag inte ville ha kemi på nationella, men vi fick ju det och efter det var det oro över labbdelen. Men nu är alla kemiprov gjorda iallafall och har jag räknat rätt kommer jag inte ha någon mer kemi i grundskolan. Det är bra nyheter för Elin kan jag säga. När jag gick in i kemisalen var jag orolig och väldigt nere. När jag kom ut ur klassrummet var jag så glad så jag strålade som en sol. Det var på tiden eftersom det har varit lite si och så med humöret den sista tiden. Hade jättemycket spring i benen efteråt när jag kom hem så först städade jag lite i huset eftersom vi får gäster imorgon. Sen var jag ute och sprang i lite drygt en timme. Och sen har det inte hänt så mycket mer faktiskt, men det är bara skönt.

Imorgon får vi som sagt gäster och på kvällen blir det arton noll noll. Så morgondagen är i stort sett fullbokad. På söndag blir det att plugga fysik och geografi. Det ska iallafall bli väldigt skönt med lov sen vecka 15!

Men nu börjar klockan att gå och tänkte bjuda på lite bilder nu. De är tagna med mobilen därför är de lite dåliga, för min systemkamera är död, vet inte riktigt varför, men jag hoppas att det bara är batteriet.


Såhär var jag klädd när jag sprang förut. Hade dock en svart träningsoverallsjacka också.



Bild på Klarälven och 2 svanar som jag tog när jag var ute och sprang.



Klarälven



Kvällens outfit: Onepiece



Bild från när jag var till Hovfjället och åkte slalom med klassen.



Nyårsafton 2011 då det skulle bli 2012, strax innan tolvslaget.



Bild från när jag var i Dömle och åkte slalom.

Nu börjar snart Ensam hemma 3 så nu måste jag gå. Trevlig helg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: